Online kontraktstyring – COMA er svaret

Uanset om du er leder i din egen enkeltmandvirksomhed, chef for en mellemstor virksomhed eller koncerndirektør i en stor multinational virksomhed har du kigget på og stiftet bekendtskab med kontrakter. Der kan være stor værdi for enhver virksomhed i at strømline sin kontraktstyring med et kontraktstyringssystem. Typisk er kontrakter hovedfokus i det øjeblik de bliver indgået og underskrevet, men derefter ryger de måske i Gemte Mails, et ringbind på hylden eller i en folder på en lokal harddisk og i realiteten smidt ud af hukommelsen. For nu fungerer det jo bare i bedste velgående og passer sig selv, ikke? Men hvad så når der er gået et år, to år eller tre år og kontrakten skal genforhandles, eller opsiges fordi ydelsen ikke længere er nødvendig. Det kan være virksomheden ikke længere ønsker at modtage en avis eller har fået en anden udbyder af kopipapir, it-support eller hvad det kan være.

Kom i gang i din virksomhed med at bruge COMAsystems kontraktstyringssystem her: https://www.comasystem.dk/

Effektivt, simpelt og værdiskabende kontraktstyringssystem

Med et kontrakstyringssystem kan du få sat virksomhedens kontrakter i system og gennem digitalisering og systematisering skabe gennemsigtighed og et værdifuldt overblik. Med COMAsysten får du et effektivt kontraktstyringssystem der på en simpel måde giver dig overblikket over kontrakternes indhold, udløbsdato, vigtighed, genforhandlingstidspunkt mm.

Hos COMAsystem er det muligt at bestille en gratis demo, for at få en bedre forståelse af hvordan et kontraktstyringssystem virker. Med demoen følger et opfølgende møde der sikrer virksomheden at være afklaret med mulighederne i kontraktstyringssystemet. Når man som virksomhed har besluttet sig at implementere systemet aftales en dags med kursus til udvidet undervisning i kontraktstyringssystemet. Fra COMAsystem kom der en konsulent og underviste mig i systemet. Efter en hel arbejdsdag var vi kommet godt i gennem alle funktionerne og havde fået begyndt indtastningen af kontrakterne. Fremadrettet er det mig, som er hovedansvarlig for kontraktstyringssystemet og videreimplementeringen af det til de andre afdelinger på arbejdet. Vi har arbejdet intensivt med systemet og det giver bare bedre og bedre mening og vi spørger os selv om hvorfor vi ikke har arbejdet med et regulært kontraktstyringssystem før. Kontrakterne er ganske enkelt meget mere overskuelige og det giver et fremragende overblik over kontrakter der skal opsiges eller genforhandles. Kontraktstyringssystemet er ganske intuitivt at bruge og nemt at finde rundt i. Du kan søge efter kontrakterne på forskellige måde og dashboardet giver en klar oversigt og kategorier af kontrakter.  En ekstra gulerod ved implementeringen af kontraktstyringssystemet fra COMAsystem er at vi nu overholder EU’s retningslinjer for overholdelse af persondataforordningen, der trådte i kraft i maj 2018. EU har varslet bøder på op til 4 % af den årlige omsætning for ikke at have styr på opbevaringen af. Med denne software er vi sikre på ikke at komme i karambolage med persondataforordningen – hvilket i sig selv også er værdiskabende så vi ikke kan komme ud for at betale klækkeligbøde til EU.

Skriv et svar